Το 1983 ένα φορτηγό-πλοίο βυθίζεται, ευτυχώς χωρίς θύματα, στα νερά της Σκοπέλου. Μερικές δεκαετίες αργότερα το δυσάρεστο γεγονός μετατρέπεται σε ευκαιρία για μια συναρπαστική υποβρύχια εμπειρία. Το «Χριστόφορος», το πιο καλοδιατηρημένο ναυάγιο της ευρύτερης περιοχής, έχει αποτελεί σήμερα ιστορικό μνημείο, ιδανικό για υποβρύχιες επισκέψεις, τόσο για έμπειρους όσο και για εκπαιδευόμενους αυτοδύτες.
Η ιστορία του «Χριστόφορος»Τον Ιανουάριο του 1950 κατασκευάζεται στο Ναυπηγείο Grangemouth, στη Σκωτία,ένα πλοίο μήκους 85μ. και πλάτους 13μ. περίπου, με το όνομα «Thomas Hardie»,για λογαριασμό της North Thames Gas Board.
Στο πέρασμα του χρόνου το νεότευκτο πλοίο θα αλλάξει αρκετά ονόματα και χέρια.
Το 1968 πωλείται στην Stephenson Clarke Sg. Ltd. και μετονομάζεται σε «Birling».
Το 1975 αγοράζεται από την Puma Sg. Co. Ltd., παίρνει το όνομα «Epic» και νηολογείται στο λιμάνι της Λεμεσσού, στην Κύπρο.
Το 1976, περνά στα χέρια της Christincoast Cia Naviera S.A., το όνομα αλλάζει, για τελευταία φορά, σε «Χριστόφορος», και νηολογείται στο λιμάνι του Πειραιά.
Το «Χριστόφορος» ξεκινά το τελευταίο του ταξίδι, με δεκαπενταμελές πλήρωμα, στις 2 Οκτωβρίου 1983, νωρίς το πρωί, από το λιμάνι του Βόλου, απέναντι από τις Βόρειες Σποράδες. Είναι φορτωμένο με 2.600 τόνους τσιμέντο και κατευθύνεται προς το λιμάνι του Πειραιά, κι από εκεί για την Αλγερία. Ο καιρός είναι καλός αρχικά, το απόγευμα όμως ξεσπά καταιγίδα κι αρχίζουν να φυσούν βόρειοι άνεμοι.Το απόγευμα παρατηρείται κλίση 7 μοιρών προς τα δεξιά, η οποία όλο και μεγαλώνει. Το πλοίο αλλάζει πορεία κι αναζητά ασφαλές αγκυροβόλιο, στον Πάνορμο της Σκοπέλου. Όταν τελικά φτάνει, γύρω στις 16.00, τα κύματα έχουν σπάσει ένα από τα φινιστρίνια της γέφυρας, με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει νερά και η δεξιά κλίση να αυξηθεί στις 17 μοίρες.
Τα πράγματα επιδεινώνονται διαρκώς. Στις 22.00 ο πλοίαρχος δίνει εντολή στο πλήρωμα να εγκαταλείψει το σκάφος, ενώ ο ίδιος, ο υποπλοίαρχος και ο ναύκληρος παραμένουν και μαζί με το αλιευτικό «Γιαννάκης» προσπαθούν να αντλήσουν τα νερά και να προσαράξουν το πλοίο. Την επομένη γίνεται φανερό ότι κάθε προσπάθεια είναι μάταιη, οπότε φεύγουν πλέον και ο καπετάνιος και τα άλλα δύο μέλη του πληρώματος. Το «Χριστόφορος» βυθίζεται στις 05.30 της 3ης Οκτωβρίου 1983. Εκεί βρίσκεται μέχρι σήμερα, σε βάθος 43 μέτρων, καθήμενο στον βυθό,υποδεχόμενο τους αυτοδύτες που θέλουν να το επισκεφθούν και να μάθουν την ιστορία του